Monday, September 15, 2014

Siakap sweet sour vs ikan tenggiri masin

Baru tiga hari berblog rasa macam dah tiga tahun...haha..bukan apa,sebab idea nak menulis tu macam turun naik,tapi sebab alang-alang dah buat kena teruskan jugaklah.....Rugi pulak nanti.Tak kiralah apa orang nak kata,syok sendiri ke apa...yang penting aku happy dengan cara aku.....Sebenarnya ni menu hari sabtu yang lepas,Sebab nak budget aku beli ikan siakap yang kecik je.Sebab En.Suami request suruh masak ikan masin tenggiri sekali.Kali ni aku just show menu aku yang dah siap.Sebab terlupa nak ambik gambar masa masak,apa yang aku ingat gambar sebelum masak dan selepas masak.Jadilah janji ada kan.......
Siakap sweet sour
Siakap sweet sour
Siakap sweet sour ku dah siap.Macam sedap tak?haha....kalau dah makan sedap aje.

  ikan tenggiri masin
  ikan tenggiri masin
Ikan masin tenggiri....Sapa yang belum pernah makan elok cuba..sebab sedap.Dulu aku pun tak berapa suka,sekarang pantang ada mesti nak makan.Tak percaya....cuba dulu baru tahu.

sambal belacan terbaik
sambal belacan terbaik
Tak complete makan kalau takda sambal belacan,umpama makan nasi takda lauk.ataupun minum air kopi tanpa gula.Sambal belacan atau sambal mesti nak kena ada.Janji ada pedas-pedas sikit kalau tak macam takda feel makan.

sayur bening paling sedap
Sayur bening pelengkap menu makan tengahari harini.Kuah pun mesti ado,kalau tak nanti tercekik.Sebab kami sekeluarga kalau makan tengahari memang tak sediakan air minuman.Memang dah sejak azali lagi macam tu...

makan tengahari ala kampung
Inilah dia set complete untuk hari tersebut.Simple dan menyelerakan.

0 comments:

Post a Comment